7/2/2017
Oinarrizko hezkuntzako curriculuma
IKASI
Zer? - Edukiak (Diziplinarra/ 2 ziklo):
1. Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
- Euskara eta literatura, eta gaztelania eta literatura.
- Edukiak: (119-120. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (120-123. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (124-128. or.)
- Atzerriko lehen hizkuntza.
- Edukiak: (142-143. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (144-148. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (148-152. or.)
2. Matematikarako konpetentzia:
- Edukiak. (164-165. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (166-171. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (171-177. or.)
3. Zientziarako konpetentzia:
- Edukiak. (191-192. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (192-195. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (195-198. or.)
4. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
- Gizarte-zientziak:
- Edukiak. (209-211. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (212-215. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (215-218. or.)
- Balio sozial eta zibikoak:
- Edukiak. (237-238. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (238-240. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (240-242. or.)
5. Arterako konpetentzia:
- Edukiak. (252. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (253-256. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (256-260. or.)
6. Konpetentzia motorra:
- Edukiak. (268-270. or.)
- LH-ko 1. zikloko edukiak. (270-272. or.)
- LH-ko 2. zikloko edukiak. (272-274. or.)
Zertarako?- Helburuak/konpetentziak:
3 motatako konpetentziak daude: oinarrizkoak, zeharkakoak (5) eta diziplinartekoak (7).
Konpetentziak eta bakoitzaren helburua:
- Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
- Euskara eta literatura, eta gaztelania eta literatura.
- Helburua: (118. or.)
- Atzerriko lehen hizkuntza.
- Helburua: (142. or.)
2. Matematikarako konpetentzia:
- Matematika.
- Helburua: (163. or.)
3. Zientziarako konpetentzia:
- Naturaren zientziak.
- Helburua: (190. or.)
4. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
- Gizarte-zientziak.
- Helburua: (208-209. or.)
- Balio sozial eta zibikoak.
- Helburua: (237. or.)
5. Arteko konpetentzia:
- Arte-hezkuntza.
- Helburua: (251. or.)
6. Konpetentzia motorra:
- Gorputz-hezkuntza.
- Helburua: (268. or.)
Oinarrizko konpetentziak:
- Oinarrizko zehar-konpetentzia. (19-22. or.)
- Oinarrizko diziplina barneko konpetentziak. (22-26. or.)
- Oinarrizko konpetentziak, curriculum-edukiak eta euskal curriculumaren berariazko edukiak. (27-28. or.)
Zeharkako konpetentziak:
- Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia: (30-34. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
- Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia. (34-39. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
- Elkarbizitzarako konpetentzia. (40-44. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
- Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia. (45-48. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
- Norbera izaten ikasteko konpetentzia. (48-56. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
Konpetentzia diziplinarrak:
- Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta hizkuntza -arloek eta -ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
- Matematikarako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta matematikaren arloak eta ikasgaiak ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
- Zientziarako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta zientziako arloek eta ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
- Teknologiarako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta teknologiaren ikasgaiak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
- Konpetentzia sozial eta zibikoa:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta arlo eta ikasgai sozial eta zibikoek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
- Arterako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta artearen arloek ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
- Konpetentzia motorra:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloaren eta ikasgaiaren ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta konpetentzia motorrak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
Noiz?- Etapa/ziklo (2):
Lehenengo eta bigarren zikloetan gertatzen da.
Nola? - Metodologian:
Metodologia konpetentzien araberako hezkuntzaren ikuspegitik. (112-114. or.)
3 mota daude: soziala, konstruktibista eta interaktiboa.
EBALUATU
Noiz?- 1. Hasierakoa/Diagnostikoa:
2. Hezigarria:
3. Batutzaile/Amaierakoa:
Ebaluazioa konpetentzien araberako hezkuntzaren ikuspegitik. (114-116. or.)
- hasierakoa/Diagnostikoa: Pisa azterken bidez.
- Hezigarria: Ebaluaketaren bidez, ikasleen hobekuntzak ikus ditzakegu.
- Batutzaile/Amaierakoa.
Nola?- Ebaluazio autentikoa.
Testuinguruan errotutako ikaskuntza.
Ebaluazio kualitatiboa/kuantitatiboa.
Ebaluazioaren edukiak. (115. or.)
- Ebaluazio autentikoa eta testuinguruan errotutako ikaskuntza.
Ebaluazio-irizpideak eta lorpen-adierazleak. (116. or.)
- Ebaluazio kualitatiboa eta ebaluazio kuantitatiboa.
- Ebaluazio kuantitatiboa: numerikoa da. Hezkuntza sailak derrigortzen du.
- Ebaluazio kualitatiboa: ez da numerikoa. Ikasleari esaten zaio ondo egin duena eta hobetu beharrekoa.
Zer?- Konpetentziak: (Diziplinarrak/Zeharkakoak)
Konpetentzia diziplinarrak hartu behar ditugu zeharkakoak egiteko.
3 motatako konpetentziak daude: oinarrizkoak, zeharkakoak (5) eta diziplinartekoak (7).
Oinarrizko konpetentziak:
- Oinarrizko zehar-konpetentzia. (19-22. or.)
- Oinarrizko diziplina barneko konpetentziak. (22-26. or.)
- Oinarrizko konpetentziak, curriculum-edukiak eta euskal curriculumaren berariazko edukiak. (27-28. or.)
Zeharkako konpetentziak:
- Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia: (30-34. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
2. Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia. (34-39. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
3. Elkarbizitzarako konpetentzia. (40-44. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
4. Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia. (45-48. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
5. Norbera izaten ikasteko konpetentzia. (48-56. or.)
- Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.
Konpetentzia diziplinarrak:
- Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta hizkuntza -arloek eta -ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
2. Matematikarako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta matematikaren arloak eta ikasgaiak ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
3. Zientziarako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta zientziako arloek eta ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
4. Teknologiarako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta teknologiaren ikasgaiak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
5. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta arlo eta ikasgai sozial eta zibikoek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
6. Arterako konpetentzia:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta artearen arloek ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
7. Konpetentzia motorra:
- Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloaren eta ikasgaiaren ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta konpetentzia motorrak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario