miércoles, 8 de febrero de 2017

7/2/2017

Oinarrizko hezkuntzako curriculuma

IKASI

Zer? - Edukiak (Diziplinarra/ 2 ziklo):

1. Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
  • Euskara eta literatura, eta gaztelania eta literatura.
    • Edukiak: (119-120. or.)
      • LH-ko 1. zikloko edukiak. (120-123. or.)
      • LH-ko 2. zikloko edukiak. (124-128. or.)

  • Atzerriko lehen hizkuntza.
    • Edukiak: (142-143. or.)
      • LH-ko 1. zikloko edukiak. (144-148. or.)
      • LH-ko 2. zikloko edukiak. (148-152. or.)

2. Matematikarako konpetentzia:
  • Edukiak. (164-165. or.)
    • LH-ko 1. zikloko edukiak. (166-171. or.)
    • LH-ko 2. zikloko edukiak. (171-177. or.)

3. Zientziarako konpetentzia:
  • Edukiak. (191-192. or.)
    • LH-ko 1. zikloko edukiak. (192-195. or.)
    • LH-ko 2. zikloko edukiak. (195-198. or.)

4. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
  • Gizarte-zientziak:
    • Edukiak. (209-211. or.)
      • LH-ko 1. zikloko edukiak. (212-215. or.)
      • LH-ko 2. zikloko edukiak. (215-218. or.)

  • Balio sozial eta zibikoak:
    • Edukiak. (237-238. or.)
      • LH-ko 1. zikloko edukiak. (238-240. or.)
      • LH-ko 2. zikloko edukiak. (240-242. or.)


5. Arterako konpetentzia:
  • Edukiak. (252. or.)
    • LH-ko 1. zikloko edukiak. (253-256. or.)
    • LH-ko 2. zikloko edukiak. (256-260. or.)

6. Konpetentzia motorra:
  • Edukiak. (268-270. or.)
    • LH-ko 1. zikloko edukiak. (270-272. or.)
    • LH-ko 2. zikloko edukiak. (272-274. or.)


Zertarako?- Helburuak/konpetentziak:    

3 motatako konpetentziak daude: oinarrizkoak, zeharkakoak (5) eta diziplinartekoak (7).

Konpetentziak eta bakoitzaren helburua:
  1. Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
  • Euskara eta literatura, eta gaztelania eta literatura.
    • Helburua: (118. or.)
  • Atzerriko lehen hizkuntza.
    • Helburua: (142. or.)

     2. Matematikarako konpetentzia:
  • Matematika.
    • Helburua: (163. or.)

     3. Zientziarako konpetentzia:
  • Naturaren zientziak.
    • Helburua: (190. or.)

     4. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
  • Gizarte-zientziak.
    • Helburua: (208-209. or.)
  • Balio sozial eta zibikoak.
    • Helburua: (237. or.)

      5. Arteko konpetentzia:
  • Arte-hezkuntza.
    • Helburua: (251. or.)


6. Konpetentzia motorra:
  • Gorputz-hezkuntza.
    • Helburua: (268. or.)


Oinarrizko konpetentziak:
  1. Oinarrizko zehar-konpetentzia. (19-22. or.)
  2. Oinarrizko diziplina barneko konpetentziak. (22-26. or.)
  3. Oinarrizko konpetentziak, curriculum-edukiak eta euskal curriculumaren berariazko edukiak. (27-28. or.)


Zeharkako konpetentziak:
  1. Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia: (30-34. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

  1. Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia. (34-39. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

  1. Elkarbizitzarako konpetentzia. (40-44. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

  1. Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia. (45-48. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

  1. Norbera izaten ikasteko konpetentzia. (48-56. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

Konpetentzia diziplinarrak:
  1. Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta hizkuntza -arloek eta -ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

  1. Matematikarako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta matematikaren arloak eta ikasgaiak ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

  1. Zientziarako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta zientziako arloek eta ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.


  1. Teknologiarako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta teknologiaren ikasgaiak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

  1. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
    • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta arlo eta ikasgai sozial eta zibikoek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

  1. Arterako konpetentzia:
    • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta artearen arloek ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

  1. Konpetentzia motorra:
    • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloaren eta ikasgaiaren ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta konpetentzia motorrak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

Noiz?- Etapa/ziklo (2):
Lehenengo eta bigarren zikloetan gertatzen da.

Nola? - Metodologian:

Metodologia konpetentzien araberako hezkuntzaren ikuspegitik. (112-114. or.)
3 mota daude: soziala, konstruktibista eta interaktiboa.

EBALUATU
Noiz?- 1. Hasierakoa/Diagnostikoa:
     2. Hezigarria:
     3. Batutzaile/Amaierakoa:

Ebaluazioa konpetentzien araberako hezkuntzaren ikuspegitik. (114-116. or.)

  1. hasierakoa/Diagnostikoa: Pisa azterken bidez.
  2. Hezigarria: Ebaluaketaren bidez, ikasleen hobekuntzak ikus ditzakegu.
  3. Batutzaile/Amaierakoa.


Nola?- Ebaluazio autentikoa.
     Testuinguruan errotutako ikaskuntza.
     Ebaluazio kualitatiboa/kuantitatiboa.

Ebaluazioaren edukiak. (115. or.)
  • Ebaluazio autentikoa eta testuinguruan errotutako ikaskuntza.

Ebaluazio-irizpideak eta lorpen-adierazleak. (116. or.)
  • Ebaluazio kualitatiboa eta ebaluazio kuantitatiboa.
    • Ebaluazio kuantitatiboa: numerikoa da. Hezkuntza sailak derrigortzen du.
    • Ebaluazio kualitatiboa: ez da numerikoa. Ikasleari esaten zaio ondo egin duena eta hobetu beharrekoa.


Zer?- Konpetentziak: (Diziplinarrak/Zeharkakoak)
Konpetentzia diziplinarrak hartu behar ditugu zeharkakoak egiteko.

3 motatako konpetentziak daude: oinarrizkoak, zeharkakoak (5) eta diziplinartekoak (7).

Oinarrizko konpetentziak:
  1. Oinarrizko zehar-konpetentzia. (19-22. or.)
  2. Oinarrizko diziplina barneko konpetentziak. (22-26. or.)
  3. Oinarrizko konpetentziak, curriculum-edukiak eta euskal curriculumaren berariazko edukiak. (27-28. or.)

Zeharkako konpetentziak:
  1. Hitzezko eta hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia: (30-34. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

     2. Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia. (34-39. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

     3. Elkarbizitzarako konpetentzia. (40-44. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

    4. Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia. (45-48. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

     5. Norbera izaten ikasteko konpetentzia. (48-56. or.)
  • Konpetentziaren definizioa, ezaugarriak eta osagaiak ditu kontuan.

Konpetentzia diziplinarrak:
  1. Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta hizkuntza -arloek eta -ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

     2. Matematikarako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo/ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta matematikaren arloak eta ikasgaiak ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

     3. Zientziarako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, arlo eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta zientziako arloek eta ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.


     4. Teknologiarako konpetentzia:
  • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen ikasgaiak, ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta teknologiaren ikasgaiak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

     5. Konpetentzia sozial eta zibikoa:
    • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta arlo eta ikasgai sozial eta zibikoek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

    6. Arterako konpetentzia:
    • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloen eta ikasgaien ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta artearen arloek ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

   7. Konpetentzia motorra:
    • Definizioa eta osagaiak, ezaugarriak, hartzen dituen arloak eta ikasgaiak, arloaren eta ikasgaiaren ikuspegia azaltzen du, integrazio-egoerak zeintzuk diren esaten digu, eta konpetentzia motorrak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko balio digu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario